Mannen met lef treden op in De Pannenfabriek

Op 14 juni is het zover. Na ruim twee maanden voorbereiding zal het projectkoor ‘Mannen met Lef’ het dak van de pannenfabriek eraf zingen. Een 16-tal enthousiaste mannen is begonnen aan een project om samen met Vriendenkoor op de kunstmarkt in De Pannenfabriek voor uitgebreid publiek aanstekelijke moderne muziek te zingen. Dat mannenkoren de naam hebben alleen maar klassieke muziek te zingen is ook bij Vriendenkoor bekend. En mannenkoren moeten ook zeker die traditie voor een deel in stand houden. Maar dat zij ook moderne(-re) muziek zingen moet nu ook bekend worden.

Vriendenkoor is al enige tijd bezig om in het repertoire een ideale mix te zoeken tussen klassiek en modern. Maar dat is voor dit concert niet het geval. Er wordt alleen maar aanstekelijke muziek gezongen. Daaruit zal blijken dat iedereen kan meezingen en zo goed zelfs dat de projectzangers niet onderdoen voor de leden van Vriendenkoor zelf. Die zingen uit volle borst mee en ook het publiek kan meezingen. Dit gaat van de Beatles met ‘Hey Jude’ (nu weer volop in de belangstelling door de nieuwe plaat van Paul McCartney) tot Nederlands jeugdsentiment met van Bloem het nummer ‘Even aan mijn moeder vragen’. De projectzangers zijn enthousiast, de leden van Vriendenkoor kunnen niet wachten deze muziek te zingen en dirigent Peggy staat te popelen om deze groep aan te voeren.

Kom dus op 14 juni naar De Pannenfabriek en zing om 14:00 en om 15:00 uur de longen uit je lijf samen met deze trotse Mannen met Lef.

De entree is natuurlijk gratis en dat wordt mogelijk gemaakt door De Pannenfabriek en door de financiële ondersteuning van het Verbindend Netwerk Koorzang-Limburg.

Mannen met lef treden op in De Pannenfabriek